<XMP><body> </xmp> Nieuwsbrief de Griekse eilanden 2007 Samos, Patmos en Leros
English version
Samos island, potami Beach Church in Samos Samos landscape, flowers in Pirgos Church on Samos
Pythagorion Church near the Potami waterfalls Samos Kampos or Votsalakia beach Samos Tsamadou beach, Samos

NEWSLETTER THE GREEK ISLANDS - NIEUWSBRIEF DE GRIEKSE EILANDEN
De Samos - Patmos - Leros vakantie.

Hallo liefhebbers van de Griekse eilanden, hier is de update van mijn website of De Griekse Eilanden. Als je deze nieuwsbrief per ongeluk ontvangt of als je je uit wilt schrijven stuur me dan een mailtje en zet "unsubscribe" in the het onderwerp.

Hello allemaal, ik ben weer terug :))!.
Pffff...ik heb hard gewerkt deze afgelopen week na mijn terugkeer dinsdagmiddag de 22ste mei. Het meeste voor de Samos pagina is al op de website terecht gekomen en ik heb heel veel nieuwe mooie foto's op de Samos pagina, de Patmos pagina en de Leros pagina gezet. Op Samos zijn we begonnen met onze vakantie, de eerste drie dagen, en de eerste dag verbleven we in de buurt van het belangrijkste toeristenoord Pythagorion, om vervolgens naar Balos te gaan (een dorp in het zuiden) waar we een huisje hadden gehuurd dat over een baai uitkeek.

Patmos Patmos Patmos Patmos
Na Samos vertrokken we naar Patmos, waar we twee en een half uur te laat aankwamen met dank aan de veerboot de Nissos Kalymnos. Toen we aankwamen werd het al donker en ik wilde mijn zonnebril omwisselen voor mijn gewone bril, maar toen kwam ik er achter dat ik zelf op Patmos was maar mijn bril ergens op Samos (ik vond hem vijf dagen later weer bij het autoverhuurbedrijf in Samos). De volgende dag moest ik kontaktlenzen kopen om in de avonduurtjes nog iets te kunnen zien. Patmos was geweldig om weer terug te zien na zoveel tijd (10 jaar). We hadden ook een hardstikke leuke studio in een stille baai vlakbij het dorp Skala (waar de veerboten aanleggen). Ik vroeg me af waarom ik er zo lang niet meer naar toe was gegaan.
Leros Leros Leros Leros
Na Patmos gingen we naar het nabijgelegen eiland Leros voor een dag en een half, en we hebben zoveel mogelijk bekeken als mogelijk was (we huren op elk eiland altijd een auto). Dit keer was de boot - een highspeed - op schema. In Leros verbleven we in stijl. Je moet de foto's zien om het te geloven. Na Leros moesten we nog 1 dag naar Patmos want er was geen direkte verbinding met Samos die dag. We verbleven weer in dezelfde studio (Mathia's studios in de baai van Sapsila). Er is daar een heel lief strandje achter het studiocomplex en we hebben er de middag doorgebracht met een boek, af en toe even een dip in de zee... Op de weg terug van Patmos vlakbij het eiland Agathonissi werden we begroet door een grote school dolfijnen, wat erg leuk was. De laatste zes dagen waren voor Samos (we hadden gepland om ook naar Ikaria te gaan, maar aangezien we een dag te laat aankwamen op Samos was er nauwelijks nog tijd voor en we waren trouwens de veerboten allebei een beetje zat, dus daarom hebben we maar besloten om gewoon op Samos te blijven en niet meer door te reizen). Op Samos begon het plotseling te regenen (twee dagen lang - het dak in ons hotel bij Pythagorion begon er door te lekken - mensen zeiden dat het al tien jaar geleden was dat het voor het laatst in mei had geregend daar). De laatste paar dagen verbleven we in een dorpje waar ik helemaal verliefd op ben geworden: Limnionas in het zuidwesten. De plek waar we zaten was heel leuk en het dorp, de mensen en het hele gebied maakten het tot een feest.....okay, je kunt er over lezen op de website. Iedereen bedankt voor de aandacht. Sorry dat het maar een kleine nieuwsbrief is maar de afgelopen dagen heb ik zoveel zitten typen dat ik er moe van ben geworden. Hoe dan ook, je kunt de pagina's op de website nakijken voor de rest. Ik ben nog aan het werk voor Patmos en Leros, maar er staan wel alvast een heleboel foto's op. Bij Samos moet ik nog een paar details uitwerken maar het grootste stuk is af.