Site hosted by Angelfire.com: Build your free website today!
ISLAM IN SCIENCE/BIBLE/HISTORY:
Friday, 23 September 2005

Topic: R: CRUCIFIXION, ILLUSION?

RISTIINNAULINTA, ILLUUSIO?

Koraanin mukaan Jeesusta ei juutalaiset tappaneet ristilla (eihan han siihen kuollut, koska ?kuoli? [?] jo ennen saariluiden katkaisemista Jumalan toimesta, ja roomalaiset teloittivat Jeesuksen, eli sikalikin oikein se kohta), vaan Jumala laittoi vain sen nayttamaan silta ja kaikki luulemaan niin, mutta pelasti hanet. Katso Raamatusta, loydat sieltakin totuuden ristiinnaulitsemisesta. Eli Jeesus sanoo (Matt.12:38-40) etta kyseiselle ?pahalle sukupolvelle? ainoa merkki mika annetaan (asioiden ymmartamiseksi, siksi merkit annetaan) on ?Joonaan merkki?, etta ?NIIN KUIN Joonaa oli meripedon vatsassa niin Ihmisen poika on oleva maan povessa?, ja muista etta Joonaa oli Raamatun mukaan valaan vatsassa 3 paivaa ELOSSA, eli eiko silloin Jeesuksenkin pitaisi olla nama 3 paivaa elossa (jossain muualla (maan paalla?), eika suinkaan kuollut tai helvetissa??? Eli Jeesus oli siis ?kuollut? op.lapsille ja kaikille muille vajain aistein nakevin ne valipaivat, paitsi Allahille ja itselleen.
Jeesus myos sanoi (Matt.7:7-11 ja Luuk.11:9-13) ?Joten sanon teille, kysy ja se annetaan? ei kait kukaan teista ole sellainen ISA, etta antaa POJALLEEN (vrt. ?Jumalan poika?) kiven kun tama pyytaa leipaa, kaarmeen kun tama pyytaa kalaa? Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvaa, niin totta kai teidan taivaallinen Isanne paljon ennemmin antaa taivaasta??
Ja Jeesushan rukoili tuskanhikisena (Matt.26:39) ?anna maljan menna ohitseni? Jumalalta, siis ristin valttamista, mutta ?ei niin kuin mina tahdon vaan kuten sina tahdot?, eli kenties Jeesus olisi halunnut piiloutua etsijoiltaan mutta Jumalan suunnitelma oli toinen, Hanella oli toinen tapa seka pelastaa hanet etta toteuttaa tahtonsa ristista ja sen seurauksista. Eli jos Jumala ei kuunnellut Jeesuksen pyyntoa valttaa risti, eiko silloin Jeesuksen lupaus ?auttavasta Jumalasta? tokkaa jo siihen tarkeimpaan ihmiseen, eiko silloin Jeesus olisi valehdellut (tai Jumala Jeesuksen kautta?)? Kysymys on samaa luokkaa kuin se etta VT:n mukaan Jumala ei nuku, mutta Jeesus nukkui.
Luukkaan evankeliumeissa kerrotaan miten op.lapset eivat tunnistaneet elamansa tarkeinta ihmista ulkonaolta 3 paivan eron jalkeen, vaikka nama kaikki soivat yhdessa ja Jeesus oli vieraana oleva ?vieras?. Vasta kun Jeesus siunasi leivan, kiitti Jumalaa ja jakoi leivan op.lapset tunnistivat Jeesuksen taman sanoista/teoista, jotka olivat tasmalleen samanlaiset kuin viimeisella ehdollisella, ?ja heidan silmansa aukenivat? (Luuk.24:31), mika varsin hyvin todistaa etta Jeesus sai uuden nakoisen ruumiin ?sielulleen?/luonteelleen, ainakin op.lasten silmin (silta naytti).
Ja Jeesus itse oli sanonut Raamatussa (Luuk.20:36-37) etta kuolleiden "ruumiit" ovat henkisia/sieluja, <<"36.He eivat enaa voi kuolla, silla he ovat ENKELEIDEN kaltaisia. 37.Ja sen etta kuolleetkin nousevat ylos, on Mooseskin osoittanut kertomuksessaan..."!>> Englantilaisessa Raamatussa tamakin kohta on kahta kertaa selkeampi, etta kuolleet ovat siis HENKIolentoja! Tata vastaa hyvin selvasti myos Luuk.ev.(24:36-43) "38...Miksi teidan mieleenne nousee epailyksia? 39. Katsokaa minun kasiani ja jalkojani, mina tassa olen: Koskettakaa minua, nahkaa itse. EI HENGELLA (spirit) ole lihaa eika luita, niin kuin te naette minussa olevan...", ja Jeesus vielapa ilmaisee siina nalkansa ja syo !!!!
Islam ei kerro onko varmuudella lansimaista ?sielua? tai kuolemasta seuraavaa tilaa, vaan kertoo etta kaikki luodaan uusiksi, ja etta joidenkin testi on vasta kuoleman jalkeen (ja etta myos haudassa voi olla palkinto/rangaistus).
Pitaa muistaa etta mm. ?epailevan Tuomaksenkin? tapauksessa halutaan koskettaa Jeesuksen ?haavoja?, mutta missaan ei edes mainita kyseisia haavoja (tai etta Tuomas kosketti niita), Tuomas saattoi romahtaa maahan Jeesuksen naytettya kasiaan, ihan vain koska niita haavoja ei ollut, tai koska uskoi sen Jeesukseksi.

Johanneksen evankeliumissa Jeesus uudelleen "ilmaantumisensa" yhteydessa (John.20:17) KIELTAA Maria Magdaleenaa(!, nainen jolle Jeesus ilmestyi EKANA kaikista ihmisista) koskemasta haneen <<(16..Maria kaantyi ja sanoi: "Rabbuuni" [OPETTAJANI, siis EI jumalani!]!... 17.Jeesus sanoi:" Ala koske minuun. Mina en ole viela noussut Isan luo [kuollut!]. Mene sina viemaan sanaa VELJILLENI ja sano heille, etta mina nousen OMAN Isani ja TEIDAN Isanne luo, oman JUMALANI[!] ja teidan JUMALANNE LUO.">>

Jos vielakin uskot Jeesuksen kuolleen ristilla, lue Mooseksen Deut.13:5/21:22-23 joissa kuvaillaan vaaran profeetan kohtalo, eli toisin sanoen Jeesuksen rooli vaarana profeettana jos han olisi kuollut oikeasti ristilla. Mm. naihin kohtiin juutalaiset perustavat Jeesuksen hylkaamisen, koska he eivat pida Jeesuksen kohtaloa karsinytta profeettana. Allah "huiputti" molempia, kristittyja ja juutalaisia, ja niin jakoi Aabrahamin uskonnot Jeesuksella. Juutalaisilla ei siis ole enaa syyta hylata Jeesusta koska Islamin mukaan Jumala vain antoi heidan luulla, antoi sen nayttaa ristiinnaulinnalta.
Jumala itse sen sanoo: (Hosea 6:6) "Mina haluan armoa, en uhrausta; ja tietoutta Jumalasta enemman kuin poltto-uhria" ja Jeesus vahvistaa (Matt.9:13): "Mutta menkaa ja oppikaa mita tama tarkoitti, mina haluan armoa, en uhrausta.." ja Jeesus kuvaa hyvin kristittyjen intoa tuomita muslimit(kin) helvettiin (mita muslimi ei saisi tehda KENELLEKAAN) (Matt.12:7): "Mutta jos olisitte tienneet mita tama tarkoitti, mina haluan armoa, en uhrausta, te ette olisi tuominneet syyttomia..." (voisiko ?syyttomat? tarkoittaa muslimeita jotka eivat usko ?uhraukseen??).
Mielenkiintoista on etta Islam opettaa (mm. Koraani 4:157) etta Jeesuksen ristiinnaulitseminen annettiin vain nayttaa silta, hanen tilalle ristille laitettiin toinen joka sen ansaitsi (hadith), jolle laitettiin Jeesuksen ?nakoisyys? paalle (Jeesuksen ulkonako/hanen ruumiiseen?). Jos miettii kuka sen olisi ansainnut, tulee mieleen etta Matteus ja Paavali antavat taysin erilaiset kuolemat Juudakselle (hirtti itsensa / suolet rajahtivat pellolle)..
Alaka ihmettele kun Koraanissa Jeesus sanoo ?rauha minulle sina paivana kun kuolen/minut haudataan?, se tarkoittaa Jeesuksen seuraavaa tulemista (ihmisena, ei salamoita heittelevana maailman tuhoavana ?jumaluutena?), jonka jalkeen hanet haudataan muslimina ja maailma jatkaa menoaan viela siita eteenpain. Jeesuksen jalkeen maailma alkaa jalleen menemaan enemman ja enemman harhaan ja maalliseen, kunnes tulee loppu jonka ajankohtaa Jeesuskaan ei tiennyt Raamatussa (Mark.13:32). Mutta sen mita Jeesus tiesi on tama (perustuu varhaisimpien tallella olevien kreikankielisten Raamatuiden toiseen mahdolliseen, yhta oikeaan, tapaan kaantaa kyseinen kohta):
Matt.11:12 ?Johannes Kastajan paivista asti Taivasten Valtakunta on ollut murtautumassa esiin, ja hyokkaajat tempaavat sen itselleen?
?Hyokkaajat? on taydellisesti arabien ja Islamin alle sadassa vuodessa (Espanjasta Kiinaan) levinneen vallan ja alueen symboli (valta varmin tapa varmistaa uskonnon jatkuvuus MUUTTUMATTOMANA), vaikka muslimit (ensin arabit ja idasta mongoleja paenneet turkkilaiset) eivat valttamatta aloittaneet sotia mm. aggressiivisen Bysantin kanssa.
Missa piilee lopulta Jeesuksen suurin merkitys tassa maailmassa Islamille? Se on siina etta han muistuttaa muslimeita etta Islam on lopulta kuitenkin rauhan ja suvaitsevaisuuden uskonto, kuten oli hanen viestinsakin, ja siita miten ihmisilla on taipumus tulkinnalla sotkea ja vaaristaa yksinkertaisinkin viesti. Ilman tata muistutusta Islamin ja Koraanin tulkinta olisi voinut jo aikoja sitten menna (paljon pahemmin ja laajemmin) siihen suuntaan josta olemme nahneet nykyisinkin paljon varoittavia esimerkkeja (vaarinkaytoksista),mika puolestaan olisi voinut synnyttaa erittain vakivaltaisen ja suositun Islamin vastaisen ideologian, liikehdinnan. Ehka sita Jeesus tarkoitti puhuessaan rakkauden hukanneen kohtalosta ja viitatessaan rooliinsa siita miten muuten ?yksikaan ei pelastuisi?.....



Lisaa myohemmin:

Kristinusko on valloittanut ne alueet jotka (ennen ja jalkeen Islamin ovat olleet) Euroopassa, Amerikassa, Afrikassa ja Aasiassa (lahinna Filippiineilla) ovat olleet perinteisimmin "aari-pakanallisia", jos hindulaisuutta ja buddhalaisuutta ei lasketa perinteiseksi (aarimmaiseksi) pakanallisuudeksi. Namakin alueet on Raamatulla tuotu lahemas Islamin nakemysta ja kulttuuria.

Miksi naiset voivat johtaa valtiota, jopa suositellusti? Profeetta sanoi hadithissaan etta valtio ei ylla kukoistukseen/menestykseen naisen johtamana, joten eiko sellainen valtio pysy helpommin omien rajojensa sisalla, tarjoten kuitenkin mukavan ja kohtuullisen elintason? Mita on ennustuksen "kukoistus"? Verrattuna mm. ensimmaisten kalifien (tietenkin aikaan suhteutettuna ja verrattuna aarimmaisen suuriin) valloituksiin ja Islamin tehokkaaseen levittamiseen, seka tieteiden, kaupan, rauhan ja suvaitsevaisuuden uuteen sita seuranneeseen kukoistukseen, yksikaan HENKILO ei ole kyennyt samaan, eika tule kykenemaankaan (todellisen) vallan oltua jo pitkaan useamman kuin yhden ihmisen kasissa (ja vaikka kykenisi, kr.uskon levittaminen tuskin olisi sita menestysta/kukoistusta mita Muhammed tarkoitti, eika Islamia juuri enempaa voisikaan levittaa enaa).

Koira on "likainen" profeetan mukaan. Mita hyotya tasta kuvauksesta, oliko liian aikaista ymmartaa hygieniasta, kirpuista ja taudeista seka siita miten varsinkin musta koira nostaa (nuorten) ihmisten pelkoa jonka koira aistii, mahdollisesti siksi hyokaten? Onko kyse samasta aikaan sidotusta kuvailusta ja ohjailusta kuin kaskyssa syoda oikealla kadella ja kayttaa vessassa vasempaa halveksinnan osoituksena sille etta "saatana kayttaa vasempaa kattaan syomiseen"?

Hadith jossa maarataan kivitys rangaistukseksi aviossa pettamisesta yhdelle naiselle (ja naimattomalle huorin tehneelle pojalle raipasta ja maastakarkoitus) annettiin vanhan lain (mm. Raamatun ja arabien tavan) mukaan, koska Koraanin maarays 100 raipan iskusta aviossa pettaneelle tuli vasta sen jalkeen. Muuten nama olisivat ristiriidassa, jolloin pitaisi menna varmemman eli Koraanin mukaan.

Hinduismi on kuin kr.usko hauskemmassa ja oudoimmassa muodossa. Jos kr.usko olisi tullut 3000 tai 4000 vuotta sitten, se saattaisi olla hyvin samanlaista. Krishna-jumala koki Jeesus-lapsen kaltaisen pakolaisuuden hanen henkensa ollessa uhattuna ennustettuna tulevana hallitsijana, jolloin lehmasta tuli pyha elain taman IMETETTYA "jumalaa" (!?!). Hinduismissa myos koirat huomaavat ja karkoittavat demoneja seka ulvovat "kuoleman jumalan" ratsastaessa maan paalla hakemassa uhrejaan, apinat ovat kuulemma joskus tuhonneet demoni-jumalan temppelin, kobra suojellut Buddhaa demoneilta, jumalat ovat painostettavissa ja vaikka lintujen vietavissa, Brahman-jumala otti Shiva-jumalan sijaiseksi poissaolonsa ajaksi, vaikka tiesi taman olevan huono sijainen, yms...

Posted by moon2/koran at 3:19 PM EEST
Updated: Wednesday, 28 September 2005 5:30 PM EEST
Permalink | Share This Post

Newer | Latest | Older

« September 2005 »
S M T W T F S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30