VIER HELDEN DOORKRUISEN THAILAND

De vier helden die door de bush van Thailand zullen gaan trekken voor 2 maanden zijn:

Via deze site zullen wij jullie op de hoogte houden van onze avonturen in Thailand. Op 12 Maart 2004 zullen wij met zijn vieren op het vliegtuig stappen richting Bangkok, Thailand. Eenmaal in Thailand aangekomen zullen wij 2 maanden lang dit land doorkruisen en verkennen. Het is dus niet de bedoeling dat we met onze kont in het zandstrand liggen voor 2 maanden maar dat we rondtrekken. Het zogenaamde backpack idee. Wij zullen jullie dan ook verslagen brengen vanuit alle hoeken en gaten van Thailand.

16 februari 2004: We zijn op dit moment druk bezig met het voorbereiden van onze reis naar en door Thailand. De nodige vaccinaties zijn gehaald, de visa worden geregeld, een fototoestel is aangeschaft en er wordt hard gewerkt zodat de nodige centjes voor Thailand binnen zijn. Daarnaast is eenieder druk bezig uit te zoeken welke plaatsen hij wil zien en wordt er druk gediscussieerd over wat al dan niet meegenomen moet worden naar het verre oosten. Kortom Thailand komt dichterbij!

2 Maart 2004: Nog anderhalve week en dan zitten we in Thailand! Het begint nu echt dichterbij te komen en moet zeggen dat we liever vandaag dan morgen het vliegtuig instappen! Dus even een kleine update. Vandaag naar Utrecht gegaan want onze klamboes waren binnen. Dus die opgehaald, echter kwamen wij er niet zo makkelijk vanaf. Nee de mevrouw aldaar wees ons op allerlei handigheidjes om te kopen voor in Thailand. En aangezien wij als onervaren backpackers moeilijk kunnen inschatten wat echt nodig is hebben we nog wat spulletjes erbij gekocht. Nu alles zowaar compleet is en de ticket reeds betaald kunnen we stellen dat de 4 helden klaar zijn voor het grote avontuur wat hen te wachten staat!

13 Maart 2004: Jaja hier is ie dan de langverwachte update van de thailandmannen.... Na twee vluchten van elk 6,5 uur zijn we eindelijk aangekomen in Bangkok. De tussenstop in Koeweit was even doorbijten maar we hebben het gehaald. Bangkok is een grote drukke aziatische stad met rondscheurende brommers, autos enz. enz. De lucht van al die uitlaatgassen is soms niet te harden maar daar wennen we vast wel aan de komende dagen. We hebben net een leuke Guesthouse gevonden, genaamd Bella Bella Guesthouse. De kamers zijn redelijk en kosten 420 baht per nacht voor twee personen (1 euro is cq 50 baht), dit is inclusief airco en eigen douches. We zijn van plan om hier twee nachten te blijven en daarna door te trekken richting Chiang mai of eerst naar Ko Chang. De eerste maaltijd hebben we achter de rug (en ja hij bevind zich nog steeds ergens in de darmen, pfff gelukkig). Joost, Niels en Aike hebben gekozen voor het traditionele thaise gerecht Spagetti Bolognese, terwijl Jasper zich heeft gewaagt aan het klungelen met de stokjes. Hopelijk kunnen we over een weekje de eerste foto's tonen!! De mannen hier in Thailand hebben niet van iedereen een email-adres meegenomen dus mensen die willen communiceren moeten ff een mailtje sturen naar die persoon of een berichtje achterlaten in het gastenboek.. Alle groeten aan iedereen die we liefhebben en we hopen snel weer een update te kunnen geven!!

Onze eigen foto van Bangkok downtown

17 Maart 2004: Na enige moeite zijn we blij om weer een update te kunnen geven. Aike, jaap en niels waren wezen stappen de eerste avond in bangkok. Goed uitgaan en veel interessante contacten! We waren lekker doorgezakt en kregen een goede indruk van het nachtleven van bangkok. We zitten nu op het tropische eiland ko chang en we hadden een lange reis achter de rug van 8 uur. Eenmaal aangekomen in onze hut schrokken we een beetje van de sanitaire voorzieningen. De wc was een gat in de grond en de douche een emmer water. Maar wel een hutje aan de blauwe zee voor 3,5 Euro(180baht). Het eten hier is heerlijk en kost een scheet en een knikker! We laten ons meeslepen door de heerlijke thaise geuren en kanen erop los. We hebben hier ook een zeer relaxte sfeer geproefd bij een tropische loungetent wat bordevol zit met hippies en backpackers. Gisteravond was er een klein feestje in deze tent en hebben we kennis gemaakt met de befaamde thaise whiskey.... met red bull. We waren allen zeer goed beschonken en dat voelen we nog... De zee is zo`n 25 graden en de temperatuur zo`n 36 graden. Palmbomen, blauwe zee, wit strand en relaxte mensen zijn de ingredienten van dit eiland. We denken hier ook nog een kleine week te blijven en genieten van wat het leven kan bieden. Morgen gaan we een brommer huren en de andere stranden en het gehele eiland verkennen. Aan alle mensen die we liefhebben, de groeten en zoenen uit Ko Chang!

Zonsondergang op Ko Chang!

24 Maart 2004: Met enige moeite kunnen we jullie dan nu weer een internet update geven vanuit Ayutthaya! We wilden deze reis graag in 1 dag afleggen omdat we weinig zin hadden in een overnachting in Bangkok. We zijn hier gisteren aangekomen na een lange reis vanuit Ko Chang, dit met de boot, bus, taxi en trein. Waarbij de reis met de trein veruit het meest interessant was. 3e klas tussen de lokals. Toen we binnen kwamen in de trein zag je iedereen kijken van "wat doen die hier op dit tijdstip in deze 3e klasse, die lui hebben toch geld?" We gingen zitten maar werden raar aangekeken, men wou onze tickets zien. Toen ze die eenmaal hadden bekeken scheen het dat we staanplaatsen hadden, zij lachen maar wij bleven gewoon zitten. Dankzij een Thaise man die erg vriendelijk was konden Aike en Jasper blijven zitten ondanks de controles, Joost en Niels hadden minder geluk en konden staan, dan maar een biertje en een goed gesprek met een figuur uit Canada die hier al twee jaar zat (en voorlopig nog niet terug kon omdat zijn vriendin uit Laos zwanger van hem was en hartproblemen had!! als het goed is zijn we 20 mei terug....)... We hebben ons vorige week goed vermaakt op het eiland maar de mogelijkheid tot updaten was mager, hier baalden we zelf stevig van. We hebben dus een 125 cc motortje (goed voor 120 km/h door de bergen) gehuurd om over het eiland te crossen en we hebben ook letterlijk het hele eiland gehad, we zijn weer helemaal veilig teruggekomen bij de hut, op een kleine schuiver van Japie na. Ook hebben we een blackmoon party meegemaakt die zeer gezellig was, lekker gedanst en veel backpackers gesproken, met emmertje (whisky, cola en redbull) in de hand. In het weekend heeft iedereen last gekregen van de beruchte 'ren voor je leven naar de WC ziekte', het is letterlijk niet mogelijk om dit ook maar 5 minuten op te houden! Het kwam zo snel op als dat het weer weg was.....We moeten wel zeggen dat het eten hier heel goed te eten is alleen soms pittig, heel pittig... Zaterdag hebben we met een kayak de omringende kleine eilandjes verkent, erg mooi! Zondag was er nog een leuk feestje op het strand en ook hier hebben we ons vermaakt. Jammergenoeg konden we maandag het eiland niet verlaten, dus zijn we gister in 1 dag hierheen gekomen. Hier in Ayutthaya hebben we gelukkig gisteren om 23:00 uur nog een goed guesthouse kunnen vinden, genaamd 'Tony`s Place'. We gaan zometeen per fiets Ayutthaya verkennen en misschien morgen nog met een bootje er om heen cruisen. Voor de degene die het niet weten, Ayutthaya is een oude hoofdstad van cq. 1250-1500. Veel ruines dus! We blijven hier twee nachten en gaan dan per trein door naar Chiang Mai en hopen daar weer een update te kunnen geven. P.S. Foto`s laten zien wordt lastig door het gebrek aan scanners, sorry.

Oude tempels in Ayutthaya

28 Maart 2004: We zijn ondertussen in Chang Mai aangekomen. De treinreis was slopend en bij elke halte dachten we, we zitten al 12 uur in de trein dus we zouden er toch moeten zijn. Het duurde uiteindelijk 14 uur! Toen we onze guesthouse hadden gevonden (Little home guesthouse) besloten we een behoorlijke maaltijd te consumeren. We hadden ons zo vol gegeten dat we niet meer konden slapen. Later in de avond besloten aike en niels toch even wat te gaan drinken. Onze verwachtingen van Chang Mai bleken anders te zijn dan verwacht. We werden van de straat gesreeuwd door hordes kleine lieve thaise dames die in een soort van go go bar opeengestapeld zaten te gluren. We trokken ons er weinig van aan en gingen bij een rustig barretje een potje poolen. Gister zjn we langs de bazaar market geweest en in de avond naar een house party. De muziek was lekker (hard-house) en de drank vloeide rijkelijk. We hebben ons uitermate vermaakt. We kregen op het eind ruzie met een stel engelsen en joost en jasper waren al weg. We besloten het feest te verlaten voordat het uit de hand zou lopen. Eenmaal op de terugweg kwamen we een stel jongens tegen wat later homo`s bleken te zijn. We vroegen of er nog wat te doen was en zij namen ons mee naar een thaise disco wat vol andere homo`s en potten zat. We hebben hier ons laatste dansje en drankje gedaan en gingen daarna slapen. Vandaag hebben we de lokale markt bezocht en dat was een waar gekkenhuis! Het eten, de stank en de verscheidenheid aan spullen die te koop waren verbijsterde ons. Ook de hitte eiste zn tol, op een dag benuttig je gemakkelijk 4 a 5 liter water. Het is lekker maar in de middag iets te veel van het goede. Vanavond (zondag) gaan we relaxed een drankje drinken en een potje poolen. Morgen bezoeken we het reisbureau (official tourist office) om een jungle trekking te regelen. Er zjn hier veel reisbureaus die je van alles aansmeren maar niet te vertrouwen zijn en daarom gaan we naar de officiele om niet getild te worden. Ook willen we meer informatie over Laos, indien mogelijk willen we dat land ook bezoeken. We hopen dat het in Nederland goed met jullie gaat en dat wij snel weer een interessante update te kunnen geven. Groeten uit Chang Mai van de Thailandmannen!

3 April 2004: Hier zitten we weer, weer helemaal opgeschoont in 'Pai'. We hebben net een jungle trekking achter de rug van twee dagen in de buurt van Pai. We begonnen onze tocht met een wandeling van 5 uur door de jungle, berg op berg af, het scenario was alleen niet erg groen maar dat hadden we verwacht. Aan het eind van de dag kwamen we aan in een bergdorpje, geen douche wel wat stromend water maar niet de moeite waard om je te wassen.... De mensen die hier woonden behoorde tot het type 'Karen', je hebt namelijk drie verschillende bergvolken, het verschil zit hem in de hoogte van hun dorp op de berg. Na aankomst hebben we wat gedronken en na enkele uren kwam eindelijk het eten, wat natuurlijk, jawel erg spicy was maar goed te eten. Na het eten hebben we nog wat 'Changs' genuttigd (het lokale bier) en hierna ons bed ingedoken, wat er niet was!!!! De vloer was onze slaapplaats en koud was het 's nachts ook dus van slapen is het niet gekomen, dit ook mede door hanen die het wekken niet als hun hoofdtaak zagen maar het wakkerhouden van ons als hun specialiteit beschouwden maargoed... De volgende dag na een ontbijtje, jawel, zijn we op de olifant gesprongen en hebben voor een uur door de jungle getrokken waarna we te voet verder gingen richting het eindpunt, een grot. De grot was erg mooi en uitgesleten door een rivier die er in zijn geheel door heen liep. Na dit avontuur zijn we weer richting Pai vertrokken, en jaja we hebben eindelijk enkele foto`s om jullie een indruk te geven van de jungletocht. Pai zelf en omgeving hebben we ook al verkend, wat natuurlijke warmwaterbronnen, tempels en watervallen gespot, erg leuk en allemaal, met een motortje (geen ongelukken dit keer). Het plan is om hier maandag te vertrekken (en dit keer niet met een gaar busje!!) naar Chiang Mai en vanuit hier helemaal door te steken naar Krabi (ligt zuidelijk onder Phuket), schijnt erg mooi te zijn. Als we in Krabi zijn gaan we weer bekijken wat de planning word dus tot Krabi!!! De groeten van de Thailanmannen voor iedereen die ons volgt!!

Enkele 'vriendelijk' ogende buffels die we tegen kwamen in de middle of the jungle

Omgeving van het dorp waar we de nacht hebben doorgebracht

Onze vrienden voor een uur, die ons veilig een stuk de jungle hebben ingebracht...

8 April 2004: Hier zitten we dan (Joost en Jasper), Niels en Aike vonden het relaxter om ff op adem te komen voor een dagje in Bangkok, niet in 'Krabi' maar in 'Hui Hin'. De treinreis vanuit Chiang Mai was relaxter dan de vorige keer aangezien we dit keer konden slapen, nog steeds lang maar ok...Aangezien Joost en Jasper zo snel mogelijk in de zee wilden dobberen en geen zin hadden in Bangkok zijn zij meteen doorgestoken naar ' Hui Hin'. We hebben besloten om rustig naar Krabi af te zakken en wat rustige plaatsjes onderweg mee te pikken, 'Hui Hin' is de eerste van de plaatsjes langs de kust die we bezoeken...ehm... Misschien ook wel de laatste want het is hier niet echt zoals we gedacht hadden, erg toeristisch hier. Op zich is een beetje toerisme niet erg, toch? Maar als je hier kuddes blanke, soms dikke, vaak nederlands, hoogstwaarschijnlijk bankdirecteuren met hun gezin ziet vertoeven in het Hilton of Marriott, dan ja... Is het strand het enige relaxte wat overblijft hier. Het is niet zoals we verwacht hadden maar dan denken we even aan het koude donkere Nederland en ach...dan zitten wij hier zo slecht nog niet. Sorry people... Wat dit verhaaltje eigenlijk wil zeggen is dat we, als Aike en Niels hier arriveren, we zo snel mogelijk doorreizen naar het volgende hopelijk relaxte stadje.... De volgenden update komt dus hoogstwaarschijnlijk wel uit Krabi!! De groeten van de Thailandmannen!!

15 april 2004: Ja hoor daar zijn we dan vanuit Krabi, om precies te zijn op het eilandje Ko Lanta. De busreis vanuit 'Hui Hin' was wederom een ware beproeving, een kleine omschrijving is op zijn plaats. De plaatsen waren erg krap (bus was letterlijk gemaakt voor kleine pindatjes). We hadden meer geld betaald voor een rechtstreekse bus maar werden om zes uur de bus uit getrapt om 1,5 uur te wachten op... jawel een overstap. We hebben het wederom gehaald. We zijn hier vandaag aangekomen na 5 dagen op 'Hat ton sai' beach. De mannen zijn weer bij elkaar gevoegd. Het is hier net als de plaatjes uit de boekjes, stijle rotsen die stijl de zee in vallen en stranden gevuld met palmbomen. Het is hier qua omgeving nog mooier dan Ko Chang!!! We hebben allemaal onze master in dammen gehaald de afgelopen dagen en de Sam Song whisky was ook geen onbekende vriend.... Maar we zitten dan ook op 1 van de betere plekken op de aardbol en daar mag dat..., toch? We hebben ons nog gestort op een wandeling naar de 'Diamond Cave' maar deze grot viel een beetje tegen, volgende keer beter. 1 ding moet gezegd worden hoe zuidelijker we komen hoe relaxter, luier en ehm... beter alles wordt! Eindelijk hebben we weer een internetcafe gevonden die wel open is en ook een 'card reader' heeft voor Niels zijn camera. Als het goed is wordt er automatisch gevraagd iets te downloaden als je de site opkomt, dit is een filmpje van waar we nu vertoeven. Het filmpje is af te spelen op de Quicktime-movieplayer, wm-speler doet het waarschijnlijk niet.

Dit is hoe de omgeving er momenteel uitziet in Krabi

De mannen op jacht naar nieuw strand in hun gehuurde longtail boot

Het wegennet van Ko lanta

24 april 2004: Na een aantal dagen op " Ko Lanta" met de nodige gebeurtenissen zitten we nu op "Ko Phang gan". Op de derde dag 'Ko Lanta' dachten de helden een dikke stoere Jeep gehuurd te hebben...Dit bleek echter niet het geval, je zweetje namelijk helemaal kapot in de Jeep en na een kort ritje bergop naar een uitkijkpunt begaf onze radiator het. Daar stonden de helden op een bergtop. Dus de motor maar af laten koelen, water bijgevuld en terug gereden. De hollanders zouden de hollanders niet zijn als ze hun geld niet zouden terugvragen. En jawel na een beetje druk van onze kant gingen ze overstag en konden we onze zuurverdiende bathjes weer in onze zak steken. In de avond hadden we zin om uit ons pannetje te gaan en waren van plan om een plaatselijke discotheek te bezoeken. Dus wij een taxi regelen voor de avond voor 400 bath, dachten we. Toen we weg wouden was onze chauffeur in geen velden of wegen te bekennen. Hij lag al lekker op zijn mand. Maar iemand anders wou ons wel brengen voor 800 Bath. Dit vonden we teveel geld kosten dus uiteindelijk zijn Aike en Niels met een gehuurd brommertje richting discotheek gegaan terwijl Jasper en Joost het wel best vonden en hun bungalowtje opzochten. The next day...DOOMSDAY! Enkele vervelende gebeurtenissen volgde, Joost hing kotsend boven de plee en van Niels en Aike was 's ochtends geen spoor te bekennen. Tot ze in de middag aan kwamen lopen onder de wonden van een valpartij in de nacht op de ***wegen van 'Ko Lanta'. Gelukkig helen wonden snel en is de schade beperkt gebleven tot schaafwonden. So parrents don't worry! Na nog een dagje nekken van Jasper zijn Joost en Jasper op een boottrip geweest naar enkele kleine eilandjes. Hier hebben we gesnorkeld bij koraal met de meest mooie vissen en het strand gezien tussen de kliffen (film: The Beach) waar je alleen via een grot kan komen. Kortom het was een topdag en mensen als je in Thailand kom: dit moet je doen! Vooral het snorkelen. Hierna zijn we richting Ko Pang Gan gegaan via Suratthani waar we nog een nachtje hebben geslapen maar niks te beleven viel. Op dit moment zitten we voor de tweede dag op Ko Phangan en zijn gister uit geweest. Aan het eind van een gezellige avond op het strand kwamen we in aanraking met een andere vorm van Thaise vriendelijkheid in de vorm van een vuist. Deze knalde op Niels zijn bovenlip maar zorgde voor weinig schade. Het begon zonder enig aanleiding en eindigde met een sisser aangezien we zwaar in de minderheid waren. Vanavond gaan we het weer proberen zonder troubles. Op dit moment is het wachten op de Full moon party waar veel, heel veel mensen op afkomen (+/- 7000 mensen op een strand vergelijkbaar met de dode arm, ideetje voor een feestje?). Dus na 4 April kan er weer een nieuwe update verwacht worden vol met de avonturen van de THAILANDMANNEN! Dikke kussen uit Ko Phang gan!

De heer Runneboom voor de gehuurde (stoere) Jeep, baggerbak

Ons fraaie uitzicht op Ko Lanta tijdens het diner

Joost wordt een nieuwe "soldiercoup" aangemeten

De mannen voorzien het thuisfront van nieuwe informatie

Joost story 6 mei 2004: Ko Phangan.... In 1 woord: feesteiland!!! Veel mensen, veel feesten en niet goed voor de gezondheid om hier langer dan twee weken te blijven. De eerste paar dagen hebben we flink gefeest en zijn Joost en Jasper het eiland rond geweest per motorbike. Ko Phangan was het favoriete eiland van 'King Rama de vijfde' en dat is zeker te begrijpen aangezien het hele eiland vol zit met mooie watervallen, jungle, stranden en viewpoints waarvan je het hele eiland kan zien. Kortom: een heel fijn eilandje! Sinds we hier zijn trekken we veel op met een paar Engelsen, aardige lui uit uit 'Kent' in de buurt van London. We hebben 1 van onze hutten met fluorrescerende verf omgedoopt tot 'CLUB R21'. Dit is de feest hut waar we altijd zitten met iedereen voordat dat de helden naar het strand verkassen waar het feest met een hoger volume wordt doorgezet! Morgen vertrekken we naar 'Ko Tao' wat bekent staat om zijn jawel fantastische duiklocaties. We gaan hier voor een weekje een duikcursus volgen. Eigenlijk hopen we daar een glims op te kunnen vangen van een 'whaleshark' en natuurlijk van het al het andere marinelife. Een paar Nederlanders hadden er 1 gezien op hun eerste duik, ze zijn erg zeldzaam maar wie weet..... We hebben dit keer geen filmpje of foto`s maar dit maken we weer goed op Ko Toa!!!!De groeten aan iedereen van de mannen vanaf een bruisend Ko Phangan!!

Jaspers story 6 mei 2004: : Tadaa....de thailandmannen zijn weer wakker uit hun coma van de Full Moon party! Dus tijd voor een update want we willen jullie niet in de kou laten staan in Nederland. Want de Full Moon party was zonder dollen te strak voor woorden, dus waar te beginnen? Aan het begin van de avond maar...Het begin van de avond van 3 mei begon voor ons hetzelfde zoals elke andere avond op het party eiland Ko pang ghan...namelijk met het drinken van cheap ass sang som whiskey (1,5 E voor een flesje)of smirnhoff (4 E voor een flesje) met red bull of cola voor onze eigen hut: club R21! Daar hebben we samen met wat engelse vrienden tot een uur of 12 gezellig ingedronken en toen we helemaal in de stemming waren zijn we richting het strand gegaan. Eenmaal op het strand aangekomen was het al een stuk drukker dan de andere nachten dat we er waren. Het stond voor alle tenten vol en overal hoorden we de heerlijke muziek uit de speakers schallen. Voor de gelegenheid hadden ze tevens een groot lichtkanon geplaatst (a la brothers) die over de zee scheen en op het water lagen diverse verlichte boten. Dit gaf samen met de volle maan een mooi plaatje. De sfeer was dan ook supergoed en iedereen was al lekker aan de buckets en aan de swing. Wij konden niet achterblijven...en kochten dus onze eigen bucketjes en zette het meteen op een feesten wat we vanaf toen non stop hebben gedaan. Eerst hebben we bij de 'drop in bar' gestaan. Ze draaien er niet echt de meest relaxte muziek (hip hop & r&b) maar het is een chille tent om de nacht te beginnen. Hebben daar een beetje onze breakbeat moves gedaan die nergens op leken en wat gebabbeld met andere Nederlanders. Heb hier op Ko Pang ghan amper Nederlanders gezien tot de full moon party, toen waren ze in een keer overal. Tja...Nederlanders en feesten gaan blijkbaar hand in hand! Maar laten we verder gaan. Na een tijdje dus gehuppeld te hebben op R&B en de nodige buckets met red bull werdt het tijd voor het serieuzere werk en gingen we richting de house beats van club vinyl en club zoom. 2 house tenten naast elkaar waar ze pompende hardtrance draaien. Hier zijn we voor een lange tijd uit ons dakie gegaan. Terwijl de sfeer steeds vager en relaxter werdt. Hebben daar nog 2 gillende engelse keukenmeiden ontmoet waarmee we richting club cactus zijn gegaan. Deze club draait top 40 muzak en is de meest populaire club aan het strand. Waarschijnlijk vanwege het vrouwlijk schoon. De engelse vriendinnen onderweg kwijtgeraakt en doorgestrompeld naar Club orchid met onze andere engelse vrienden. Hier draaiden ze breakbeat. Wat dus gewoon zwaar relaxt was. Ondertussen hadden de buckets al hun eerste slachtoffer geeist in de persoon van Joost die richting zijn hutje was gestrompeld. Bij club orchid heb ik (jasper) de rest van de avond en ochtend eigenlijk gestaan samen met steeds weer andere vrienden, aangezien iedereen op dit moment lekker zijn eigen weg ging en we elkaar telkens wel weer ergens in een of andere gemoetstoestand tegen kwamen. Naarmate de ochtend dichterbij kwam werd de sfeer als maar vager maar bleef zeer relaxte. Toen de ochtend veel te vroeg kwam begon het te regenen, maar geen hond die erom maalde. Nee gewoon lekker doorgaan op de beats! Ik heb rond die tijd nog wat red bull naar achter gegooid samen met wat heerlijke frisse Heinekens en deze combo gaf mij genoeg energie om tot een uur of 11 door te halen in club orchid. In de ochtend echt de meest maffe personen gezien. Een kleine opsomming: een vent in een spidermanpak, een idioot met een emmer op zijn kop en een badlaken om zijn nek, 2 vrouwen volledig onder de fluoriserende verf en natuurlijk de nodige omgebouwde thai en korte idioten. Kortom het was gezellig. Rond een uur of 11 dus was het mooi geweest en ben ik met Dan, Tristen en Viona (onze engelse vrienden) richting de backyard gelopen. Een afterparty club. Het regende nog steeds als een tiet en iedereen was super doorweekt maar who cares? Toen we richting de backyard liepen kwamen er in een keer een stuk of 5 busjes langs met allerlei Thai erin. In het laatste busje zaten drie hogen piefen in uniform ja ja...ze gingen een politie inval doen bij de Backyard, de helden. Aangezien wij daar weinig zin in hadden zijn we maar terug gelopen naar onze hut waar we nog even gechild hebben met onze israelische buurvrouw en toen heb ik zeer voldaan rond een uurtje of 12 mijn mandje opgezocht..Dit was mijn verhaal van de Full moon party. Er is nog veel meer gebeurt, ook ervoor en erna maar dat komt de volgende keer wel of jullie lezen het van een van de andere helden. Het enige wat ik nog kwijt wil is dat we morgen naar Ko Tau gaan om daar ons duikbrevet te gaan halen dus dat zal zeker de moeite waard zijn! Dikke kus aan iedereen!

Wil je iets vragen mail dan naar onderstaand e-mail adres of zet het in HET GASTENBOEK