Ronnie In America

Road trip til San Francisco!

Jeg har været i San francisco hele sidste uge. Mig og Spencer tog afsted sidste lørdag og kom hjem i søndags. Vi havde den fedeste tur! Vi gjorde lige præcis hvad vi havde lyst til når vi havde lyst til det. Det tog tre dage at køre derned. Den første nat tilbragte vi i Salem, Oregon tæt på mine to værtssøstres college. Der tog vi til en vild college fest sammen med Janel (yngste værtssøster).

Næste dag var den længste køredag. Vi kørte i 7 timer. Vi kørte langs vestkysten fra Oregon til Californien. Med den største og flotteste strand på højre side. Vi kørte også igennem noget der mindede om jungle med vandfald og det hele. Vi overnattede på et hotel i en lille by der hedder Arcata et stykke inde i Californien. Der så vi en film og gik tidligt i seng.

Næste dag havde vi fire timer til San francisco. Højdepunktet på dagen var at køre over Golden Gate bridge der fører lige ind til byen. Vi hørte høj musik og jeg hang ud ad vinduet. Da vi kom ind i byen farede vi en lille smule vild, men fik hjælp af en lokal buschauffør. Vi stoppede ved et udsigtspunkt på en høj bakke for at ta en lille pause og tage et billede af udsigten. Her mødte vi en pige der hedder Jennifer Wilson. Vi snakkede med hende et stykke tid og hun tilbød os at vise os rundt i byen senere på aftenen. Vi fandt hurtigt vores hotel, "The Laurel Inn" hvor vi tilbragte de næste fire nætter. Vi fik et rum med et fedt design der sagde "Jazz". Hotellet ligger midt i byen så det var nemt at finde rundt og komme til alle de steder vi havde lyst til at se. Så senere på aftenen mødte vi op med Jennifer på en restaurant ved navn "Cha cha cha". Hun kom med en ven, og de besluttede sig for at spise et andet sted hvor maden kom hurtigere. Da vi gik ud af restauranten mødte vi/de to fyre de kendte og vi gik til et andet sted at spise. Efter det gik vi til en kiosk for at købe øl, og for første gang siden jeg ankom her fandt jeg Carlsberg. Jeg købte seks af dem, og vi gik til en park lige i nærheden. "Golden Gate Park". Vi satte os ned et tilfældigt sted i parken og begyndte at drikke vores øl. Det var dog ret koldt så vi besluttede os for at tage hen til Jennifers vens lejlighed. Her tilbragte vi resten af aftenen med at drikke og snakke og høre musik. Da Jennifer kørte os hjem tog hun os med til et sted der hedder "twin peaks", stedet med den bedste udsigt over San Francisco. Det var rigtig flot. Hun fortalte os at hvis man ligger på ryggen og kigger på det på hovedet er det helt anderledes, og det var det. Hun kørte os hjem og vi gik i seng.

Næste dag besøgte vi nogle colleges. University of Sanfrancisco og San Francisco State. Vejret var godt lige fra vi ankom til San Francisco til vi tog afsted igen, så det var ret varmt at gå rundt. Efter det tog vi ned til turiststeddet "pier 39" som er en havn hvorfra der går skibe til Alcatraz og tilbage igen. Her tilbragte vi noget tid og tog en gammel sporvogn tilbage til hotellet.

Næste dag tog vi til chinatown som som navnet siger er en del af byen der er næsten 100% kinesisk. Alle butikkerne er kinesiske og alle reklamer er skrevet på kinesisk, selv alle menneskerne var kinesiske. På vej tilbage til hotellet så vi en masse politi der bevogtede en stor garage, så vi satte os ned for at se om der skete noget spændende. Da vi havde siddet der noget tid og intet skete spurgte vi en mand der stod og filmede det om hvad der var sket, og han svarede at guvernøren ville ankomme klokken halv syv. Efter vi havde tænkt over det kom vi i tanker om at guvernøren ikke var hvilken som helst guvernør, men selveste Arnold Swarzernegger, og vi besluttede os for at komme tilbage klokken halv syv. Da vi kom tilbage var der en kæmpe protest foran hotellet hvor vi havde set politiet før. Vi stod på den anden side af gaden og så på, og kom i snak med en kameramand der var der for at filme optøjerne. Det var ret spændende at se et nyhedsklip blive optaget. Der var også en nyheds helikopter over os, og en flyver med et banner der sagde ”California is not for sale Arnold”. Efter vi havde stået der en times tid besluttede vi os for at gå. Der var flere politibiler der end jeg har set hele mit liv. Tror der var 30-40 politibiler + 20 motorcykel betjente og en masse til fods. Protesten var dog ret fredelig og kun en blev anholdt. Det var på forsiden af avisen næste dag. Vi tog bussen hjem til hotellet. Planen var at vi skulle tage hjem næste dag men vi fik overtalt Loretta til at blive en dag til.

Næste dag tog vi en time sydpå til Santa Cruz. En lille turistby som er kendt for strand og surfing. Her så vi på et college, og bagefter kørte vi tilfældigt rundt i byen og stødte på en surfing konkurrence. Det var vildt fedt at se surfing i virkeligheden. Jeg købte en t-shirt og efter en halv time tog vi videre og kom til turiststedet i byen. Her var folk der spillede strandvolley på stranden og en stor forlystelsespark. Forlystelsesparken var dog lukket fordi det ikke er sommer endnu og der var ikke mange mennesker på gaden. Det var lidt en spøgelsesby, men vejret var godt og der var palmer over det hele. Den aften hang vi ud med Jennifer og de andre igen i den samme lejlighed. Det var nogle spændende mennesker. Jennifer havde været en vikar men var nu en barnepige for det gav bedre penge. Hun kunne desuden human beatboxe og var på uddannelse med Martin Luther Kings datter. Hende der havde lejligheden var under uddannelse som sexolog og spillede trommer og guitar. En af de tog drenge var en forsker og arbejdede med dna. Vi kom hjem til hotellet omkring klokken tre, og den næste dag kan jeg knap nok huske fordi jeg var så træt. Vi tjekkede ud af vores hotel klokken 10 og kørte en 7-8 timer indtil vi kom til Ashland, Oregon. Vi ankom omkring klokken halv seks, og jeg gik lige på hovedet i seng, uden aftensmad eller noget, og vågnede næste morgen da Spencer vækkede mig klokken 11 så jeg fik omkring 17 timers søvn.

Efter fire timers kørsel næste dag ankom vi igen til Salem og besøgte Janel og Julie. De havde dog ikke tid til at være sammen med os senere på aftenen så vi tog med en af deres venner, John Wing, hjem. Han tog os til endnu en college fest, og vi sov på det samme hotel som da vi var der sidst. Næste dag vendte vi næsen hjemad efter vi havde set Julies kæreste spille lacrosse.

Om en uges tid skal vi til U2 koncert i key arena. Det bliver for vildt!

Opdateret 14/4-05

Billede af San Francisco set på hovedet fra twin peaks.