Lyrics: Beatles For Sale

Beatles For Sale

  1. No Reply
  2. I'm A Loser
  3. Baby's In Black
  4. Rock And Roll Music
  5. I'll Follow The Sun
  6. Mr. Moonlight
  7. Kansas City/Hey, Hey, Hey, Hey
  8. Eight Days A Week
  9. Words Of Love
  10. Honey Don't
  11. Every Little Thing
  12. I Don't Want To Spoil The Party
  13. What You're Doing
  14. Everybody's Trying To Be My Baby



No Reply

(Lennon-McCartney)

Lead vocal: John Lennon

This happened once before
When I came to your door,
No reply.
They said it wasn't you
But I saw you peep through your window.

I saw the light
I saw the light
I know that you saw me
'Coz I looked up to see your face.

I tried to telephone
They said you were not home,
That's a lie.
'Coz I know where you've been
And I saw you walk in your door.

I nearly died
I nearly died
'Coz you walked hand in hand
With another man in my place.

If I were you I'd realise that I
Love you more than any other guy,
And I'll forgive the lies that I
Heard before when you gave me no reply.

I tried to telephone
They said you were not home,
That's a lie.
'Coz I know where you've been
And I saw you walk in your door.

I nearly died
I nearly died
'Coz you walked hand in hand
With another man in my place.

No reply
No reply.


I'm A Loser

(Lennon-McCartney)

Lead vocal: John Lennon

I'm a loser
I'm a loser
And I'm not what I appear to be.

Of all the love I have won or have lost,
There is one love I should never have crossed.
She was a girl in a million my friend,
I should have known she would win in the end.

I'm a loser
And I lost someone who's near to me,
I'm a loser
And I'm not what I appear to be.

Although I laugh and I act like a clown,
Beneath this mask I am wearing a frown.
My tears are fallin' like rain from the sky,
Is it for her or myself that I cry?

I'm a loser
And I lost someone who's near to me,
I'm a loser
And I'm not what I appear to be.

Harmonica/Guitar Solo

What have I done to deserve such a fate?
I realise I have left it too late.
And so it's true pride comes before a tall,
I'm tellin' you so that you won't lose all.

I'm a loser
And I lost someone who's near to me,
I'm a loser
And I'm not what I appear to be.


Baby's In Black

(Lennon-McCartney)

Lead vocals: John Lennon & Paul McCartney

Oh dear, what can I do?
Baby's in black and I'm feelin' blue.
Tell me, oh what can I do?

She thinks of him
And so she dresses in black
And though he'll never come back,
She's dressed in black.

Oh dear, what can I do?
Baby's in black and I'm feelin' blue.
Tell me, oh what can I do?

I think of her But she thinks only of him
And though it's only a whim,
She thinks of him.

Oh, how long will it take
Till she sees the mistake she has made?
Dear, what can I do?
Baby's in black and I'm feelin' blue.
Tell me, oh what can I do?
Guitar Solo

Oh, how long will it take
Till she sees the mistake she has made?
Dear, what can I do?
Baby's in black and I'm feelin' blue.
Tell me, oh what can I do?

She thinks of him
And so she dresses in black
And though he'll never come back,
She's dressed in black.

Oh dear, what can I do?
Baby's in black and I'm feelin' blue.
Tell me, oh what can I do?


Rock And Roll Music

(Berry)

Lead vocal: John Lennon

Just let me hear some of that rock and roll music,
Any ol' way you choose it.
It's got a back beat, you can't lose it,
Any ol' time you use it.
Gotta be rock roll music
If you wanna dance with me,
If you wanna dance with me.

I got no kick against modern jazz
Unless they try to play it too darn fast
And lose the beauty of the melody
Until it sounded like a symphony.

That's why I go for that rock and roll music,
Any ol' way you choose it.
It's got a back beat, you can't lose it,
Any ol' time you use it.
It's gotta be rock roll music
If you wanna dance with me,
If you wanna dance with me.

I took my loved one over 'cross the tracks
So we could hear the man a-wailin' sax.
I must admit they had a rockin' band
Man, they were blowin' like a hurrican'.

That's why I go for that rock and roll music,
Any ol' way you choose it.
It's got a back beat, you can't lose it,
Any ol' time you use it.
Gotta be rock 'n' roll music
If you wanna dance with me,
If you wanna dance with me.

Way down South they had a jubilee,
Them jokey folks they had a jamboree.
They're drinkin' home brew from a wooden cup,
The folks a-dancin' there got all shook up.

And started playin' that rock and roll music,
Any ol' time you use it.
It's got a back beat, you can't lose it,
Any ol' time you use it.
Gotta be rock roll music
If you wanna dance with me,
If you wanna dance with me.

Don't care to hear 'em play a tango,
I'm in the mood to take a mambo.
It's way too early for the congo
So keep a-rockin' that piano.

That's why I go for that rock and roll music,
Any ol' time you use it.
It's got a back beat, you can't lose it,
Any ol' time you use it.
All you got is rock roll music
If you wanna dance with me,
If you wanna dance with me.


I'll Follow The Sun

(Lennon-McCartney)

Lead vocal: Paul McCartney

One day you'll look
To see I've gone,
For tomorrow may rain
So I'll follow the sun.

Some day you'll know
I was the one,
But tomorrow may rain
So I'll follow the sun.

And now the time has come
And so, my love, I must go.
And though I lose a friend
In the end you will know.

Oh, one day you'll find
That I have gone,
But tomorrow may rain
So I'll follow the sun.

If tomorrow may rain,
So I'll follow the sun.

And now the time has come
And so, my love, I must go.
And though I lose a friend
In the end you will know.

Oh, one day you'll find
That I have gone,
But tomorrow may rain
So I'll follow the sun.


Mr. Moonlight

(Johnson)

Lead vocal: John Lennon

Mr Moonlight!

You came to me one summer night
And from your beam you made my dream
And from the world you send my girl
And from above you send us love.

And now she is mine
I think you're fine
'Coz we love you,
Mr Moonlight.

Mr Moonlight,
Come again please.
Here I am on my knees,
Begging if you please.

And the night you don't come my way,
I pray and pray more each day
'Coz we love you,
Mr Moonlight.

Hammond Organ Solo

And the night you don't come my way,
Oh, I pray and pray more each day
'Coz we love you,
Mr Moonlight.

Mr Moonlight,
Come again please.
Here I am on my knees,
Begging if you please.

And the night you don't come my way,
Oh, I pray and pray more each day
'Coz we love you,
Mr Moonlight.

Mr Moonlight
Mr Moonlight.


Kansas City/Hey, Hey, Hey, Hey

(Lieber-Stoller/Penniman)

Lead vocal: Paul McCartney

Ah, Kansas City
Gonna get my baby back home, yeh yeh.
I'm goin' to Kansas City
Gonna get my baby back home, yeh yeh.
Well it's a long, long time since
My baby's been gone.

Ah, Kansas City
Gonna get my baby one time, yeh yeh.
I'm goin to Kansas City
Gonna get my baby one time, yeh yeh.
Its a just a 1-2-3-4,
5-6-7-8-9.

[Waaaah-woh!]
Guitar Solo

Hey, hey, hey, hey
(Hey, hey, hey, hey)
Hey, baby
(Hey, baby)
Ooh, now girl
(Yeah, girl)
I said yeah now, now
(Well, now)
Now, now, now, now tell me baby
What's been wrong with you?

Hey, hey, hey, hey
(Hey, hey, hey, hey)
Hey now, baby
(Hey, baby)
Ooh, now girl
(Ooh, girl)
I said yeah now, now
(Well, now)
Now, now, now, now tell me baby
What's been wrong with you?

Well, I said bye
(Bye-bye, bye-bye, bye-bye)
Bye-bye baby, bye-bye
(Bye-bye, bye-bye, bye-bye)
Woooh, so long
(So long, so long, so long)
Bye-bye baby, I'm gone
(Bye-bye, bye-bye, bye-bye)
Yeah, I said bye-bye baby.

Bye, bye, bye, bye, bye now, bye
(Bye-bye, bye-bye, bye-bye)
Bye-bye baby, bye-bye
(Bye-bye, bye-bye, bye-bye)
Woooh, so long...


Eight Days A Week

(Lennon-McCartney)

Lead vocals: John Lennon, Paul McCartney & George Harrison

Oooh I need your love, babe
Guess you know it's true.
Hope you need my love, babe
Just like I need you.

Hold me, love me
Hold me, love me.
I ain't got nothin' but love, babe
Eight days a week.

Love you every day, girl
Always on my mind.
One thing I can say, girl
Love you all the time.

Hold me, love me
Hold me, love me.
I ain't got nothin' but love, girl
Eight days a week.

Eight days a week
I love you,
Eight days a week
Is not enough to show I care.

Oooh I need your love, babe
Yes you know it's true.
Hope you need my love, babe
Just like I need you.

Ooh-ho hold me, love me
Hold me, love me.
I ain't got nothin' but love, babe
Eight days a week.

Eight days a week
I love you,
Eight days a week
Is not enough to show I care.

Love you every day, girl
Always on my mind.
One thing I can say, girl
Love you all the time.

Hold me, love me
Hold me, love me.
I ain't got nothin' but love, babe
Eight days a week.

Eight days a week
Eight days a week.


Words of Love

(Holly)

Lead vocals: Paul McCartney & John Lennon

Hold me close and
Tell me how you feel,
Tell me love is real
Mmm-mmhmmmmm.
Words of love you
Whisper soft and true,
Darling, I love you
Mmm-mmhmmmmm.

Guitar Solo

Let me hear you say
The words I long to hear,
Darling, when you're near
Mmm-mmhmmmmm.
Words of love you
Whisper soft and true,
Darling, I love you
Mmm-mmhmmmmm.

Mmm-mmhmmmmm,
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ooh
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ooh
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ooh
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ooh.


Honey Don't

(Perkins)

Lead vocal: Ringo Starr

Well how come you say you will when you won't,
Say you do, baby, when you don't?
Let me know, honey, how you feel
Tell the truth now, is love real?
But ah-ha...

Well honey don't, well honey don't
Honey don't, honey don't, honey don't.
I say you will when you won't, ah-ha, honey don't.

Well I love you, baby, and you ought to know
I like the way that you wear your clothes.
Everythin' about you is so dog-gone sweet
You got that sand all over your feet,
But ah-ha...

Well honey don't, honey don't,
Honey don't, honey don't, honey don't.
I say you will when you won't, ah-ha, honey don't.

[Ah, rock on George, one time for me.]
Guitar Solo
[I feel fine. Mmmmmm-hmm. I said...]

Well sometimes I love you on a Saturday night,
Sunday morning you don't look right.
You've been out paintin' the town,
Ah-ha, baby, been steppin' around,
But ah-ha...

Well honey don't, I said honey don't
Honey don't, honey don't, honey don't.
I say you will when you won't, ah-ha, honey don't.

[Ah, rock on George, for Ringo one time.]
Guitar Solo
[Wooh!]

Well honey don't, well honey don't.
A little, little, honey don't.
I say you will when you won't, ah-ha, honey don't.


Every Little Thing

(Lennon-McCartney)

Lead vocal: John Lennon

When I'm walking beside her
People tell me I'm lucky.
Yes, I know I'm a lucky guy.

I remember the first time
I was lonely without her.
Can't stop thinkin' about her now.

Every little thing she does,
She does for me, yeah.
And you know the things she does,
She does for me, ooh.

When I'm with her I'm happy
Just to know that she loves me.
Yes, I know that she loves me now.

There is one thing I'm sure of
I will love her forever.
For I know love will never die.

Every little thing she does,
She does for me, yeah.
And you know the things she does,
She does for me, ooh.

Guitar Solo

Every little thing she does,
She does for me, yeah.
And you know the things she does,
She does for me, ooh.

Every little thing
Every little thing.


I Don't Want To Spoil The Party

(Lennon-McCartney)

Lead vocals: John Lennon & George Harrison

I don't wanna spoil the party so I'll go,
I would hate my disappointment to show.
There's nothing for me here so I will disappear,
If she turns up while I'm gone please let me know.

I've had a drink or two and I don't care,
There's no fun in what I do if she's not there.
I wonder what went wrong, I've waited far too long,
I think I'll take a walk and look for her.

Though tonight she's made me sad,
I still love her.
If I find her I'll be glad,
I still love her.

I don't wanna spoil the party so I'll go,
I would hate my disappointment to show.
There's nothing for me here so I will disappear,
If she turns up while I'm gone please let me know.

Guitar Solo

Though tonight she's made me sad,
I still love her.
If I find her I'll be glad,
I still love her.

Though I've had a drink or two and I don't care,
There's no fun in what I do if she's not there.
I wonder what went wrong, I've waited far too long,
But I think I'll take a walk and look for her.


What You're Doing

(Lennon-McCartney)

Lead vocal: Paul McCartney

Look what you're doin'
I'm feeling blue an' lonely
Would it be too much to ask of you
What you're doin' to me?

You got me runnin'
And there's no fun in it
Why should it be so much to ask of you
What you're doin' to me?

I've been waitin' here for you
Wonderin' what you're gonna do
And should you need a love that's true, it's me.

Please stop your lyin'
You got me cryin' girl
Why should it be so much to ask of you
What you're doin' to me?

Guitar/Piano Solo

I've been waitin' here for you
Wonderin' what you're gonna do
And should you need a love that's true, it's me.

Please stop your lyin'
You got me cryin' girl
Why should it be so much to ask of you
What you're doin' to me?

What you're doin' to me
What you're doin' to me.


Everybody's Trying to be My Baby

(Perkins)

Lead vocal: George Harrison

Well they took some honey from a tree,
Dressed it up and they called it me.

Everybody's tryin' to be my baby,
Everybody's tryin' to be my baby,
Everybody's tryin' to be my baby now.

Woke up last night, half-past four,
Fifty women knockin' on my door.

Everybody's tryin' to be my baby,
Everybody's tryin' to be my baby,
Everybody's tryin' to be my baby now.

Guitar Solo

Went out last night, I didn't stay late,
'Fore I got home, I had nineteen dates.

Everybody's tryin' to be my baby,
Everybody's tryin' to be my baby,
Everybody's tryin' to be my baby now.

Guitar Solo

Went out last night, I didn't stay late,
'Fore I got home, I had nineteen dates.

Everybody's tryin' to be my baby,
Everybody's tryin' to be my baby,
Everybody's tryin' to be my baby now.

Well they took some honey from a tree,
Dressed it up and they called it me.

Everybody's tryin' to be my baby,
Everybody's tryin' to be my baby,
Everybody's tryin' to be my baby now.